second hand

3kommentarer

(bilder från min instagram - heyhedda)
 
Second hand är faktiskt väldigt bra, det är billigt och miljövänligt, att återanvända kläder. Jag handlar på Röda Korset (enda second hand butiken i stan) och där går pengarna till människor som har det sämre än oss, vilket jag tycker är bra istället för att giriga (okej, alla kanske inte är det) modeföretag ska få dem. Men samtidigt om man inte köper på vanliga klädaffärer finns det inga kläder kvar att lämna in på second hand. I alla fall så är det jättebilligt, som ni vet att jag älskar. För dessa 4 tröjor som jag köpte i helgen betalade jag endast 90kr, hade inte ens fått en tröja för samma pris på en vanlig klädbutik!
 
T-shirt med moln - 15kr
Linne med diamanter - 30kr
Blommig tröja - 30kr
Randig crop top - 15kr
 
 
 
 

3 kommentarer

frida

18 Jun 2013 15:39

shit vad billigt! såna där fina toppar har dem inte på röda korset där jag bor dock... :)

Svar: eller hur!? ja, man får leta noga :)
Hedda

Milina

19 Jun 2013 01:38

Fina tröjor! :)

Lovisa

19 Jun 2013 20:15

Jag har aldrig någonsin handlat på second hand, det borde man helt klart göra - fynd!

Vill du säga något?

Bara jag som ser :)